Friday, September 23, 2011

Aku tak suka exam bilaa...

1 - Bila aku plan nak study awal, tapi mesti jadi study last minute jugak
Sebulan sebelum exam dah mula rangka jadual nak study subjek ni ni ni then subjek tu tu tu. Tapi last sekali hampeh. Esok pagi exam, malam sebelum tu baru baca. Haha. Then, mula la tinggal benda-benda yang rasa tak penting untuk dibaca, tengok-tengok esok keluar dalam paper. Damn! Menyesal gila time tu. =.='


2 - Bila mata panda muncul dan tak hilang-hilang
Bila exam ja, mesti tidur lambat. Paling awal pun 2.00 pagi. So, paham-paham ja la apa jadi kat mata ni. Susah hoi nak bagi hilang mata panda ni. Burok! Lepas ni nak letak timun kat mata la bagi hilang mata panda ni. Tapi makan timun tu pun sodap jugak. Haha.


3 - Bila supper menjadi perkara wajib
Oh no! Even aku jenis yang makan banyak, tapi aku paling tak suka supper. Supper la senang buat lemak-lemak bermaharajalela kat badan ni.  Tapi memang aku akan makan supper kalau esok tu exam. =.='


4- Bila dapat result yang tak gempak
Gosh! Hate this part so much. Dah nama pun study last minute, result pun setimpal la dengan study last minute kan. Padan muka kau ejin! Time dapat result tu nak menangis air mata darah pun tak guna dah. Let bygone be bygone okay? =.=


5 - Bila digestion system menjalankan fungsinya cepat sangat
Lepas amek satu paper, pergi toilet, then habis lagi satu paper, pergi toilet. What the? Digestion cepat sangat kot! Dah la toilet sekolah kotor. Nama ja sekolah perempuan, toilet tak reti nak bagi bersih langsung. Pernah jumpa taik seketul dalam toilet, aku nak berak pun dah tak lalu, terus balik kelas, simpan hajat. Tunai hajat kat rumah lagi bagus. Haha.


6 - Bila cikgu suka jalan sini, jalan sana, masa aku tengah buat exam
Cikgu cikgu, cikgu tau tak cikgu menggangu konsentrasi saya? Idea yang ada atas kepala, boleh tiba-tiba hilang macam tu saja. Aku lagi tak suka kalau cikgu berhenti tepi aku, tengok aku jawab apa kat paper aku. Cikgu, nanti saya hantar paper ni, cikgu tatap la paper saya ni lama-lama kat rumah cikgu. Saya tak kesah pun. Haha


7 - Bila kawan-kawan dah mula lentok, tapi aku tak habis jawab soalan lagi
Stress okay tengok orang tidur masa exam time aku tengah bertungkus lumus memerah otak nak menghentam soalan yang memang tak tercapai dek akal nak isi jawapan yang betul. 


8 - Bila ada yang minta kertas jawapan lebih
Hoi! kertas aku banyak kosong lagi, kau boleh mintak tambah kertas lagi? Korang jawab apa kat kertas tu? Aku tak tau nak merepek apa dah. Cukup dah aku letak walau bagaimanapun, selain itu, konklusinya, sehubungan dengan itu, on the other hand, besides that and so on.


9 - Bila cerita bersiri feveret aku terpaksa dipinggirkan
Sedih, sedih. Tinggal satu episod, umpama taktau apa jadi dalam sepuluh episod. Haha, hiperbola gila! Bila tengok balik, haaa? Cerita apa ni? Mana cerita favorite aku? Dah ganti cerita baru ?! Kesiannnn kan aku? Haha 


10 - Bila orang dalam rumah ni enak dibuai mimpi, aku "enak" bersengkang mata
Nasib aku la kan, sapa suruh study last minute. Sendiri buat sendiri tanggung. Yang seram sejuk tu, bila dengar bunyi pelik-pelik, mula la badan nak menggelabah, tutup pintu bilik, bukak lagu untuk menenangkan jiwa. Haha.



P/S: Aku rasa cukup dah kot sepuluh, nak lagi ka? Kalau buat karangan ni, konfem-konfem markah untuk isi dah penuh ni. Haha. Two more papers for my trial. Physics and Account. Chaiyok chaiyok! Nanti kalau aku ada idea, aku update  "Aku suka exam bilaa..." pulak okay? Hehe.

Nak siap-siap pergi Pesta Konvo kat USM depan rumah ni. Bye bye.

Assalamualaikum :)

0 Comment:

Post a Comment