Wednesday, August 10, 2011

Pom Pang Pom Pang !

Kalau nak main mercun tu aku tak kesah la. Biasa la kan. Dulu-dulu masa zaman kanak-kanak ribena, aku pun dok pekena orang dengan mercun. Hikhik. Nakal! Siapa yang tak nakal dulu kecik-kecik? Tak nakal? Betul tak nakal? Bagussssss! Anda telah mensia-siakan zaman kenakalan yang sangat best! Tak boleh di ulang kembali. Haha.

Sekarang? Aku nak pegang mercun pun tak berani. Tak tau la pasal apa. Haha. Nak kata aku ada kisah silam yang pahit dengan mercun, takdak la pulak. Tak pernah la kena jari ka, tangan ka, muka ka, kaki ka. Tak pernah la masuk hospital. Tak pernah la baju terbakar. 

Tak tau la pasal apa. Bila nak cucuh mercun ja, aku jadi gabra. Kebaikannya, aku takkan membahayakan diri dah, dan keburukannya, aku telah mensia-siakan kenikmatan bermain mercun =.=' Haha.

Kenapa hari ni banyak sangat bunyi mercun bola? Supplier baru hantar kat kampung ni agaknya mercun tu. Haha. Bising hoi. Siap letak dalam longkang, tutup, nak bagi bunyi kuat. Siap letak dalam botol, tutop, nak bagi kuat. Yang tak boleh belah, letak dalam post box orang. Siot ja. Kalau ada surat dalam postbox tu, kesian tuan punya post box tu.

Eh, eh, mercun pop pop pun aku dengar jugak! Haha. Mercun ni sambil tidur pun aku boleh main. Haha.

Comel kan DUNBO main bunga api? ;)


p/s: Tak sabar tunggu malam raya. Tahun lepas, banyak gila bunga api yang besar-besar tu. Lepas family sana, family situ pulak, lepas family situ, family sini pulak. Orang kampung ni kan kaya. HAHA!

0 Comment:

Post a Comment